HTML

Baromira vágom

Mert mindenki vagy tanár, vagy diák, vagy szülő, és mindenki járt iskolába.

Linkblog

2009.02.08. 15:10 tothmari

Éjjel, az utcán

Marian Cozma 26 éves volt. 211 cm magas, jó kézilabdás, hetente többször edzette magát, izmos, erős ember. Pesics korábban karatebajnok, aktív sportoló jó kondícióban, Sesum hasonlóan edzett, fiatal. Nem voltak egyedül, s mégis megtörtént. 30 ember készült a támadásra - késsel, vasszékkel; hátulról öltek, életveszélyes és maradandó sérülést okoztak. Diszkóban ünneplő, fiatal, nagydarab, erős, izmos férfiak csapatát támadták meg. Kik lehettek, nincs rá még nyilvános adat. Állítólag elképzelhető, hogy ÖSSZETÉVESZTETTÉK valakivel.

Én egy alacsony, már nem egészen fiatal, erősnek nem mondható 55 kg-os nő vagyok. Karatét, kungfut s más hasonló sportot nem űzök. Lehet, hogy össze is téveszthető vagyok valaki mással. Igaz, nem járok diszkóba sem. Vannak azonban nők, férfiak, akik járnak este éjfél előtt az utcán, mert kénytelenek. Pl. 3 műszakban dolgoznak, vagy más, fontos dolguk van. Találkozhatnak diszkóban, lokálban mulatozókkal, akik esetleg összetévesztik valakivel, vagy "csak" kellene még egy kis zseton, mert az éjszaka drága.

Konzervatív szülő vagyok. Szigorú, hatalmi szóval tiltottam fiamnak és lányomnak, hogy diszkóba járjanak. Sok ok miatt döntöttem így, s nem mindig szerettek érte. Ma már felnőtt fiam ezt így utólag megköszönte nekem, akkoriban azonban álltunk a lázadás határán, elismerem. A haverok, csajok mehettek, s ő nem. Keresnie kellett másfajta időtöltést. Felnőttként mehetett volna, már nem vágyott oda.

diszkóOsztálykirándulásokon a srácok kéretőznek és lázonganak: "Éjfélre kell visszajönni?! Hiszen akkor kezdődik a diszkó, addig semmi sincs! Nagy fiúk vagyunk, tudunk vigyázni magukra!"
A városunkban van Tinidiszkó: Este 10-től hajnalig!
Átlagosan évente egyszer elnézek egy-egy ilyen helyre férjem, vagy kollégáim kíséretében, hogy lássam, hogy tudjam milyen, miről beszélek. Megdöbbentő, mennyi 13-18 év közötti fiatal mászkál az éjszakában. Gyereklányok, kölykök. Mindig, mindenhol kapnak alkoholtartalmú italokat, s a diszkó folyosóján üveges tekintetű gyerekek szédelegnek tudatmódosító szerek hatása alatt. Voltam szemtanúja diszkó előtti jeleneteknek: rongálás, veszekedés, verekedés; bokorban, padon sietősen lezavart szexuális aktus, gyerekek között.

Egy éve, a szalagavató éjszakáján 9.-es(!) gyerek késeléssel intézte vitáját az iskola másik tanulójával, életveszélyes sérüléseket okozva, mindezt éjfél után, lakóhelyétől 20 km-re lévő városban. Szülője mondta nekem: "nem olyan az én fiam, csak nagyon részeg volt".

Csak néhány , elnagyolt gondolat, melyeket a kézilabdás meggyilkolása kapcsán fogalmaztam meg, de már régóta bennem kavarognak.

Az önök gyermekei merre járnak?

 

Szólj hozzá!

Címkék: agresszió


Share |

A bejegyzés trackback címe:

https://tanoda.blog.hu/api/trackback/id/tr50930165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása